logo_sorrad_new__1_-1-removebg-preview
منو

عطر جدید

عکس شاخص عطر جدید - سوراد

عطر جدید

 بسیاری از افراد همواره به دنبال خرید یک عطر جدید برای خود هستند و دوست دارند جدید‌ ترین عطر‌ های روز را امتحان کنند. اگر شما هم به شناخت عطر های جدید موجود در بازار علاقه‌ خاصی دارید و دوست دارید، خوشبو‌‌‌‌‌ترین عطر ‌های برند را بشناسید، این مقاله را تا انتها دنبال کنید. در این مقاله قصد داریم شما را با انواع عطر‌های جدید آشنا کنیم؛ عطر هایی که یک خط امضای شخصی برای شما ایجاد می کنند و باعث می شوند که در نگاه دیگران، متمایز و منحصر به فرد شوید.

فهرست مطالب

تفاوت ادکلن و عطر در چیست؟

اگر چه استفاده از عطر ها، بسیار متداول است اما هنوز تعداد زیادی از مردم تفاوت عطر و ادکلن را به طور دقیق نمی دانند و تصورات اشتباهی در مورد آنها دارند. تعدادی فکر می کنند که ادکلن، همان عطر است و عطر همان اسانس‌هایی است که درون شیشه فروخته می‌شود. همه‌ی این تصورات کاملا اشتباه است و عطر و ادکلن باهم تفاوت‌های بسیاری دارند.

عطر از قسمت‌ های مختلف مواد طبیعی و مصنوعی گیاهی تشکیل می‌ شود. مواد گیاهی عطر ها شامل گل، برگ، ساقه، ریشه، دانه، میوه و مواردی شبیه به این می ‌شود. این در حالی است که از گیاهانی همچون ترنج، هل، یاسمن، بنفشه، زنبق و سدر هم در ساخت عطر استفاده می‌ شود. در حقیقت، عطر رایحه‌ی مطبوعی است که در هوا پخش می ‌شود و به مشام می‌ رسد.

 به طور کلی عطر از روغن های اساسی و یا همان اسانس های روغنی، ترکیبات معطر، ثابت کننده، نگهدارنده و الکل تشکیل می شود. عطر ها نسبت به ادکلن ها از غلظت عصاره‌ی بسیار بالایی برخوردار هستند.

غلیط ترین عصاره با نام‌ پرفیوم (Perfume) یا همان عطر، با غلظت 20تا 30 درصد ساخته می شود.  بعد از آن، ادو‌پرفیوم (Eau de Perfume) است که با غلظت 15 تا 20درصد،  رایج ترین نوع عطر است که ماندگاری خوبی هم نیز دارد .

 ادو‌تویلت (Eau de Toilette) ، با غلظت 5 تا 15 درصد ملایم ترین بو را نسبت به بقیه عطر ها و ادکلن ها دارد.

و در آخر از همه، ادکلن (Eau de Cologne) وجود دارد که در واقع همان ادو‌تویلت است.

جالب است بدانید که ادکلن یا EDC نسبت به عطر غلظت بسیار کمتری دارد و اسانس های روغنی کمتری در آن وجود دارد. به طور کلی 2 تا 7 درصد اسانس خالص معطر در آن به کار رفته است. درصد الکل استفاده شده در ادکلن بسیار بالاتر از عطر است. ماندگاری بوی ادکلن حداکثر 2الی 3 ساعت است. این مسئله طبیعی است چون هر چقدر غلظت عصاره روغنی در یک عطر کمتر باشد، ماندگاری کمتری هم خواهد داشت.

اگر قصد خرید عطرهای جدید 2022 را دارید و می‌خواهید از مکانی معتبر خرید کنید، فروشگاه سوراد بهترین گزینه است. فروشگاه سوراد یکی از معتبر ترین فروشگاه های عطر در ایران است. شما در این فروشگاه می توانید هر عطر جدید تولید شده از برند های مطرح و حتی ساخت عطر شخصی را با قیمت بسیار مناسب خریداری کنید.

عطر جدی - سوراد

خوشبوترین عطر جدید زنانه

عطر زنانه گوچی بلوم GUCCI BLOOM

عطر زنانه گوچی بلوم GUCCI BLOOM از بهترین های دنیای عطر های برند است. گوچی بلوم یکی از آن عطر های خوشبو زنانه است که حتی سخت پسند ترین افراد را نیز شگفت زده می کند.  رایحه این عطر ملایم و کمی شیرین است و به همین دلیل می توان آن را در هر فصل و مکانی استفاده کرد. نت های اولیه این عطر ملایم شامل یاس، گل مریم و ریشه زنبق است. رایحه این گل ها به خوبی در این عطر دیده می‌ شود.

نت میانی این عطر پیچ امین الدوله است که بوی فوق العاده‌ای به این عطر بخشیده است و نت پایانی ایت عطر نیلوفر رنگون است. عطر گوچی بوی قوی و ماندگاری نسبت به بقیه عطر ها دارد که همین مزیت، باعث برتری آن شده است.

اگر قصد خرید جدید ترین عطر های زنانه را دارید می توانید به سایت فروشگاهی سوراد مراجعه کنید.

عطر جدید - سوراد

خوشبوترین عطر جدید مردانه

در اینجا به معرفی بهترین عطر مردانه جدید می پردازیم.

ادوپرفیوم مردانه کرید مدل AVENTUS COLOGEN

این عطر جدید لوکس تولید کشور فرانسه است. این عطر با رایحه ‌ای جذاب و انرژی بخش خیلی بهتر از نسخه های قبلی خود عمل کرده است. در نت‌ های اولیه این عطر، رایحه پرتقال، سیب، آناناس، فلفل صورتی، زنجیل و نعنا به مشام می‌ رسد که حس شیرین و دلچسبی را منتقل می کند. در ادامه نت ها بوی روایح وتیور، پتچولی و چوب صندلی نمایان می ‌شود و در آخر نت پایانی چوب تونکا، مشک و چوب توس باقی می ماند. این عطر خنک و تلخ بسیار سبک است و مناسب روز های بهاری و تابستانی است.

نکات مهم در انتخاب عطرهای جدید سال

یکی از سخت ‌ترین انتخاب ها‌، انتخاب عطر جدید است. با این حال، همیشه راه‌ هایی وجود دارد که می توان شناخت بیشتری به محصول جدید پیدا کرد و خرید آسان و مطمئن ‌تری داشت. اگر قبل از خرید عطر جدید به نکات زیر توجه کنید، قطعا خرید بهتری خواهید داشت.

  • در هنگام خرید عطر، آن را روی پوستتان تست کنید چون رایحه‌ ها در واکنش با پوست های مختلف، بو های متفاوتی دارند.
  • عطر ‌ها را پشت سر هم تست نکنید چون بوی رایحه ها با یکدیگر ترکیب می‌ شوند و انتخاب را برایتان سخت می کند.
  • رایحه ها را بشناسید و نسبت به روحیات خود رایحه‌ ها را تست کنید.
  • عطر را بر اساس موقعیتی که می خواهید استفاده کنید، انتخاب کنید.

سوالات متداول عطر جدید

عطر از روغن های اساسی و یا همان اسانس های روغنی، ترکیبات معطر، ثابت کننده، نگهدارنده و الکل تشکیل می شود. عطر ها نسبت به ادکلن ها از غلظت عصاره‌ی بسیار بالایی برخوردار هستند. ادکلن یا EDC نسبت به عطر غلظت بسیار کمتری دارد و اسانس های روغنی کمتری در آن وجود دارد. به طور کلی 2 تا 7 درصد اسانس خالص معطر در آن به کار رفته است. درصد الکل استفاده شده در ادکلن بسیار بالاتر از عطر است. ماندگاری بوی ادکلن حداکثر 2 الی 3 ساعت است. این مسئله طبیعی است چون هر چقدر غلظت عصاره روغنی در یک عطر کمتر باشد، ماندگاری کمتری هم خواهد داشت.

عطر ها ترکیب های روغنی هستند که در مخلوطی از آب و الکل حل می ‌شوند. هر چقدر غلظت این روغن ‌ها بیشتر باشد عطر بوی قوی ‌تر و ماندگار‌ تری خواهد داشت. ماندگاری عطر به چند عامل بستگی دارد. یکی از عوامل تاثیر گذار در ماندگاری عطر، روش استفاده از آن است. دومین عامل، نوع پوست است. نوع پوست شخص تاثیر بسیار زیادی در دوام رایحه عطر دارد. سومین عامل نوع و کیفیت ترکیبات عطر است. در این مورد باید دقت کنید که عطری شناخته شده و با کیفیت استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید